Üdvözlünk a kapusdolgok.hu weboldalon! Célunk, hogy az általunk forgalmazott termékeket minél hamarabb és minél kényelmesebben kézhez kaphasd.
Amennyiben regisztrálsz vagy vásárolsz a webshopunkban, el kell fogadnod a jelen Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF). Kérjük, elfogadás előtt figyelmesen olvasd végig az ÁSZF-et!
Az ÁSZF a Benkőkapu Kft. (székhely: 6000 Kecskemét, Klebelsberg Kunó utca 1/a, adószám: 25911024-2-03, cégjegyzékszám: 03-09-130510), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) tulajdonában lévő és általa üzemeltetett https://kapusdolgok.hu szolgáltatásai igénybe vételének, használatának, valamint a termékek megvásárlásainak feltételeit tartalmazza. A Benkőkapu Kft. fenntartja jogát jelen Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására. A módosításról a Szolgáltató hírlevél illetve a honlapon megjelenítő rövid felhívás útján tájékoztatja a felhasználókat.
A Weboldalon megrendelést leadó Ügyfél/Vásárló tudomásul veszi, hogy a Weboldalon keresztül történő értékesítés csak és kizárólag végfelhasználók részére történik. A weboldalon keresztül vásárolt termékek kereskedelmi célú újra, vagy tovább értékesítése nem megengedett. Ügyfél/Vásárló a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával ezen tényt tudomásul veszi és minden ezzel kapcsolatos kártérítési vagy egyéb igényérvényesítésről kifejezetten lemond. Mindezek alapján tehát amennyiben az Ügyfél/Vásárló ezen pontot megszegve kereskedelmi újra vagy tovább értékesítés céljából vásárol és értékesít, és ebből eredően őt bármilyen kár, illetve vagyoni hátrány éri, köteles ezt a kárt saját maga viselni, tekintettel arra, hogy a jelen pont alapján a Szolgáltató felelőssége e tekintetben teljes egészében kizárt. A jelen pontot a Felek mind a szerződésszegéssel mind pedig a szerződésen kívüli károkozásért való felelősség tekintetében alkalmazzák. Felek az egyértelműség kedvéért rögzítik, hogy a jelen pont csak és kizárólag a kereskedelmi célú újra vagy tovább értékesítésekből eredő kártérítési és egyéb igényekre vonatkozik, amely nem érinti a Felek egyéb kártérítési igényeit.
Szolgáltató adatai
A szolgáltató neve: Benkőkapu Kft.
A szolgáltató székhelye: 6000 Kecskemét, Klebelsberg Kunó utca 1/a
A szolgáltató telefonszámai: +3676/475-951
A szolgáltató email címe: ugyfelszolgalat@kapusdolgok.hu
Cégjegyzékszáma: 03-09-130510
Adószáma: 25911024-2-03
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Kecskeméti Törvényszék Cégbírósága
Képviselő: Benkő Szilvia ügyvezető
A tárhely-szolgáltató adatai: Rackhost Zrt. 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Adószám: 25333572-2-06, Cégjegyzékszám: 06-10-000489
Fogalommeghatározások
Szolgáltató: a Benkőkapu Kft.
Felhasználó: az a természetes személy vagy jogi személy, aki a https://kapusdolgok.hu oldal tartalmához hozzáfér
Ügyfél: az a felhasználó, aki https://kapusdolgok.hu weboldalon regisztrál, felhasználói fiókkal rendelkezik.
Vásárló: az a természetes vagy jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, aki a webáruház használatával a Szolgáltatótól a honlapon forgalmazott termékeket megvásárolja.
Termék: minden olyan, a Szolgáltató által eladásra kínált termék, amit a Vásárló a https://kapusdolgok.hu oldalon megvásárolhat
Webáruház: a https://kapusdolgok.hu/ címen elérhető webáruház
Kosár: a Webáruházban megvásárlásra kiválasztott Termékeket tartalmazó gyűjtőhely
Szerződés: Szolgáltató és a tőle terméket a https://kapusdolgok.hu/ oldalon keresztül Vásárló között a Felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül létrejövő adásvételi szerződés. Jelen szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek.
Rendelés: a Szolgáltató és Vásárló között létrejövő olyan kommunikációs forma, amely révén a Vásárló ismerteti a Szolgáltatóval a Weboldalon található Termékek valamelyikének megvásárlási szándékát.
Szállító: a webáruházban megrendelt Termékek kiszállítását végző csomagküldő szolgálat.
Szolgáltató szerződéses partnere: Jogi személy, akivel szolgáltató egy adott projekt kapcsán közösen együttműködik
Alapvető rendelkezések
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó
A Szabályzatba foglalt kérdésekre elsősorban az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.)
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet
- a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet
A Felek között létrejövő szerződés tartalmát jelen ÁSZF határozza meg, amely tartalmazza a Feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, és az alább meghatározott feltételeket.
Az Általános Szerződési Feltételeket a Vásárló a megrendelés leadása előtt köteles tanulmányozni, majd elfogadni. Az elfogadással az ÁSZF a Felek között létrejövő szerződés részévé válik.
Jelen szabályzat nyelve a magyar nyelv.
A https://kapusdolgok.hu mind külföldről mind pedig Magyarország területéről elérhető, azonban megrendelést csak és kizárólag Magyarország területéről áll módunkban elfogadni.
Az általános szerződési feltételek módosításáról szóló értesítéseket Szolgáltató a módosítás hatályba lépése előtt 15 nappal a https://kapusdolgok.hu weboldalon teszi közzé, és a hírlevélre feliratkozott vásárlókat hírlevélen keresztül, e-mail útján is értesíti a módosításokról.
Az ÁSZF módosításai a webáruházban történő közzététel időpontjában lépnek hatályba. A Webáruház új funkcióit érintő, vagy jogszabályváltozás miatt eszközölt módosítások azonnal hatályba lépnek.
A https://kapusdolgok.hu honlapon megjelenő minden képi vagy szöveges tartalom a Szolgáltató tulajdonát képezi, és szerzői jogi oltalom alatt áll.
Személyes adatok kezelése
Az adatvédelmi tájékoztató a következő linken érhető el: Adatvédelmi tájékoztató
Termékek
A https://kapusdolgok.hu weboldalon a termékek mellett megtalálja a termék nevét, leírását, és képét. A termékoldalon megjelenő képek bizonyos esetekben kis mértékben eltérhetnek a valóságtól (például színárnyalatban), de a termék lényeges tulajdonságait jól tükrözik.
Árak
A https://kapusdolgok.hu weboldalon feltüntetett árak forintban és értendőek és az áfát tartalmazzák. A termékek ára nem tartalmazza a szállítási és egyéb költségeket. A szállítási és esetleges egyéb járulékos költségeket a termékek megrendelése előtt a kosár oldalon automatikusan megadjuk, a megrendeléskor megjelenített ár a végső ár, amin felül egyéb fizetnivaló nem merül fel.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartamáról és egyéb feltételeiről.
Regisztráció
A https://kapusdolgok.hu weboldalon a vásárlásnak nem feltétele a regisztrálás, lehetőség van felhasználóként is vásárolni. Szolgáltató webshopjában valamennyi természetes és jogi személy regisztrálhat.
Regisztrációval egy jelszóval védett Felhasználói fiók jön létre, ami csak belépés után látható, és a Vásárló által megadott főbb adatokat tartalmazza, valamit itt tekinthetőek meg a korábbi megrendelések.
A regisztrációkor megadott adatokat és a belépési jelszót a Vásárló bejelentkezés után bármikor meg tudja változtatni az ’Fiókom’ menüpontban.
A Regisztráció során a rendszer által kötelezően megadandónak megjelölt mezők kitöltése nélkül a regisztráció nem teljesíthető, ezen mezők kitöltése kötelező.
Vásárlás
A webshopban megrendelést leadó Vásárló tudomásul veszi, hogy a webshopon keresztül történő értékesítés kizárólag végfelhasználók részére történik. A webshopon keresztül vásárolt termékek kereskedelmi célú újra-, vagy tovább értékesítése nem megengedett. Vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával ezen tényt tudomásul veszi, és minden ezzel kapcsolatos kártérítési vagy egyéb igényérvényesítésről kifejezetten lemond. A jelen pont alapján a Szolgáltató felelőssége e tekintetben teljes egészében kizárt. A jelen pontot a Felek mind a szerződésszegéssel mind pedig a szerződésen kívüli károkozásért való felelősség tekintetében alkalmazzák. A jelen pont csak és kizárólag a kereskedelmi célú újra vagy tovább értékesítésekből eredő kártérítési és egyéb igényekre vonatkozik, amely nem érinti a Felek egyéb kártérítési igényeit.
A webshopban a termékek kapcsán feltüntetett árak és más tájékoztatások nem minősülnek ajánlattételnek, csupán felhívás ajánlattételre. Az ajánlatot jelen szerződés szerint a fogyasztó teszi, amennyiben jelzi vételi, megrendelési szándékát az Eladó felé. A szerződés létrejötte az a pillanat, amikor fogyasztó ajánlatát az Eladó visszaigazolja.
A Webshop menüpontjait igyekeztünk úgy kialakítani, hogy a Felhasználó könnyen tájékozódjon, minden termék és funkció gyorsan elérhető legyen.
A vásárláshoz a Webshopon elérhető termékek közül a Felhasználó kiválasztja azt vagy azokat, amelyeket meg kíván vásárolni, s a vásárolni kívánt Termék mennyiségének megadása után a Termékek alatt található „Kosárba teszem” feliratú gomb megnyomásával az adott termék a Kosárhoz adható.
A Kosár tartalma az erre szolgáló ikonnal megtekinthető, illetve módosítható.
A Termék Kosárba helyezése után a Vásárló Megrendelést adhat le azáltal, hogy a Kosárból elérhető Pénztár oldalon megadja a Rendelés teljesítéséhez szükséges szállítási és számlázási adatokat, kiválasztja a fizetési és szállítási módot, elfogadja a jelenlegi ÁSZF-et, majd a Megrendelés elküldése gombbal véglegesítheti a Megrendelést, ami ezennel még ajánlatnak minősül, nem hoz létre automatikusan szerődést.
Amennyiben garázskaput rendel tőlünk, azt csak a telephelyünkön történő személyes átvétellel tudjuk biztosítani. A rendelés leadása után felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy egyeztessük a részleteket. A garázskapuk nincsenek nálunk raktáron, egy előleg befizetése után megrendeljük azt a németországi gyártól. A rendelt kaput jellemzően 2-3 hét szállítási idővel tudjuk vállalni.
A Rendelés kizárólag abban az esetben minősül érvényesen leadott rendelésnek, amennyiben a Kosárban szereplő termékek vételára, valamint a Weboldal által számított szállítási díj az Eladó részére a webshopon megadott pénzforgalmi számláján maradéktalanul jóváírásra kerül. A Szolgáltató a leadott rendelést a regisztrációkor megadott elektronikus levélcímen igazolja vissza, a megrendelés a visszaigazolással válik elfogadottá.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az Elektronikus Kereskedelmi Szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadók.
A Szolgáltató – a Vásárló egyidejű értesítése mellett jogkövetkezmények nélkül – törölheti a Vásárló Megrendelését, az alábbi esetekben: – amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és a kártyát kibocsátó pénzintézet a tranzakciót nem engedélyezi; – amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és az online fizetést biztosító partner nem tudja érvényesíteni a tranzakciót; – ha Vásárló által megadott adatok nem fedik a valóságot, nem teljes körűek, vagy nem teszik lehetővé a Megrendelés teljesítését.
A Szállító kiválasztása során a Szolgáltató a Felhasználók érdekeit szem előtt tartva járt el, azonban a Szállító tevékenységéért, annak késedelmes vagy hibás voltából fakadó valamennyi kártért a Szolgáltató a felelősségét Ptk. rendelkezései szerint kizárja.
Fizetési lehetőségek
A https://kapusdolgok.hu weboldalon megrendelt termékek vételárát, valamint a felmerült egyéb költségeket a Vásárló vagy online bankkártyás fizetéssel a Barion rendszerén keresztül, vagy a futárnál történő utánvétes, készpénzes esetleg bankkártyás fizetéssel fizetheti meg a Szolgáltató részére.
A járulékos költségek az online bankkártyás fizetés, valamint az utánvétes fizetés esetén eltérhetnek egymástól.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Szállítás
A termékek kiszállítása során a Vásárló adatainak hibás megadása miatt, valamint a termék kiszállításának Vásárló hibájából történő meghiúsulása miatt felmerült többletköltségek a Vásárlót terhelik.
A csomag átvételekor a Vásárló köteles ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét, a termék állapotát. Amennyiben a csomag sérülését észleli, úgy a keletkezett kárról vetessen fel jegyzőkönyvet a kiszállítást végző futárral.
Amennyiben rendelését több megrendelésben adta le, és szeretné, ha egy csomagban kerülnének kiküldésre, kérjük, értesítse az Ügyfélszolgálatunkat, különben minden megrendelést külön csomagban adunk fel, és minden csomag után szállítási költséget kell fizetnie.
Amennyiben azért adott le több megrendelést, mert módosítani szerette volna az első rendelését, kérjük, jelezze az ügyfélszolgálatnak, hogy a tévesen leadott megrendelése törlését kéri, hogy a csomag ne kerüljön feladásra!
Szállítási módok
A Kapusdolgok számára nagyon fontos, hogy a csomagod a lehető leggyorsabban eljusson hozzád.
GLS házhozszállítás
Szállítási idő: rendeléstől számítva 1-3 munkanap
A szállítási díj 2500 Ft.
Kérjük, hogy a csomagot olyan címre rendeld, ahol a futár munkanapokon 8 és 16 óra között el tud érni téged! Az GLS-től a kézbesítés előtt kapni fogsz egy értesítést emailben vagy SMS-ben.
Amennyiben nem tudod átvenni a csomagot, a GLS még egy alkalommal, másnap újra megkísérli a kézbesítést.
Az utánvétes csomagot a futárnál a legtöbb esetben bankkártyával is ki tudod fizetni.
A felelősség kizárása
A Regisztráció vagy a Vásárlás során megadott adatok helyességéért a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli, az abban szereplő hibákért, elírásokért, vagy az ezekből fakadó valamennyi kárért kizárólagosan Felhasználó felelős.
A Szállító kiválasztása során a Szolgáltató a Felhasználók érdekeit szem előtt tartva járt el, azonban a Szállító tevékenységéért, annak késedelmes vagy hibás voltából fakadó valamennyi kártért a Szolgáltató a felelősségét kizárja.
Rendelés leadása céljából bármely Vásárlónak hozzáférése van a Weboldalhoz. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy korlátozza a Vásárló hozzáférését valamely Rendelés leadása tekintetében abban az esetben, ha úgy tekinti, hogy a Vásárló a viselkedésével vagy a Weboldalon folytatott tevékenysége a Szolgáltató vagy harmadik személyek részére sérelmes.
Az online fizetések esetében a Szolgáltató nem felelős/nem vonható felelősségre a Vásárló által fizetendő semmilyen egyéb pótköltség vonatkozásában, ideértve, de nem kizárólag, a Vásárló kártyakibocsátó bankja által alkalmazott valutaváltási díjakat is.
Amennyiben a Szolgáltató a Rendelést nem tudja teljesíteni, úgy ennek észlelését követően ennek tényét 3 (három) munkanapon belül köteles jelezni az Ügyfél részére, egyúttal elállni a szerződéstől és intézkedni a Megrendeléssel egyidejűleg a Vásárló által a Szolgáltató részére kifizetett díjak és költségek visszautalásáról. A Szolgáltató a jelen pontban rögzített összegek visszafizetésén túl felelősségét minden a Vásárlónál vagy harmadik személynél felmerülő, a szerződéstől való elállásból eredő kár megfizetéséért kizárja.
A Szolgáltató bármely ajánlata csak a készlet erejéig érvényes.
Szolgáltató nem vállal felelősséget abban az esetben, ha minden gondossága ellenére a Weboldalon hibás ár vagy téves információ szerepel, különös tekintettel, ha az nyilvánvalóan felismerhető, vagy a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő (pl. 0 Ft vagy 1 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szolgáltatni, hanem a rendelés visszaigazolásban vagy azt követően felajánlhatja a Vásárlónak a valós áron történő szállítás lehetőségét, aminek ismeretében a Vásárló eldöntheti, hogy a valós áron megvásárolja-e a terméket.
Webáruház jogsértő használata
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bíróságok vagy hatóságok előtt eljárást kezdeményezzen minden olyan személy ellen, aki a Webáruház használatával (ideértve a vásárlást is) jogsértést követ el, illetve arra kísérletet tesz. A Webáruház nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely felhasználó vagy vásárló rovására elkövetett jogsértés miatt.
Bármilyen, az oldal használatával vagy az oldallal kapcsolatos jogsértés, vagy az Eladót ért érdeksérelem esetén a Webáruház üzemeltetője jogosult a felhasználó regisztrációját azonnali hatállyal felfüggeszteni, személyes és egyéb adatait valamint regisztrációját törölni. Az adatok a jogsértéssel vagy érdeksérelemmel kapcsolatos eljárások céljából továbbra is kezelhetők. A fenti lépésekről a Webáruház nem köteles értesíteni a felhasználót
Az elállás joga
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a Vásárló jogosult a Termék kézhezvételét követő 14 (tizennégy) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
A Vásárló az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán vagy elektronikus levél útján az alábbi címre:
Név: Benkőkapu Kft.
Cím: 6000 Kecskemét, Klebelsberg Kunó utca 1/a
Email: ugyfelszolgalat@kapusdolgok.hu
Elállás esetén Vásárló köteles saját költségén gondoskodni a Terméknek a Szolgáltató részére történő visszajuttatásáról.
Részleges elállás esetén (amikor a Vásárló a rendelt tételeknek csak egy részét küldi vissza) kizárólag a szóban forgó Termék vételára kerül visszautalásra.
Amennyiben a Vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Vásárló által teljesített ellenszolgáltatást. A visszatérítés során Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési módot alkalmaz.
A Vásárló köteles a Szolgáltató részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli.
Szolgáltató nem téríti meg azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vásárló a felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.
A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja részére a Vásárló által kifizetett összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a Terméket maga fuvarozza vissza.
A visszaküldött áru nem lehet megrongált vagy használt, kivéve az általánosan elvárható, szükséges használati minimumot (a termék átnézése, max. 10% mennyiségi hiány). Az elállás esetén a Vásárló felelős minden olyan, a visszaküldött Termékben keletkezett kárért, amely annak nem rendeltetésszerű használatából keletkezett, így különösen, de nem kizárólagosan felel a Termék sérüléseiért vagy annak alkatrészeinek elveszéséért. A sérült vagy 10 %-ot meghaladó hiányos terméket a Szolgáltatónak nem áll módjában visszavenni.
A csomag átvételekor a Vásárló mindenképp győzödjön meg annak külső sértetlenségéről. Amennyiben külsérelmi nyomokat talál a csomagon, mindenképp azonnal kérje a kárjegyzőkönyv felvételét a futártól és a futárral közösen ellenőrizzék le a csomag beltartalmát is (csak külsérelmi nyom esetén) és ezt azonnal jelezze ügyfélszolgálatunknak (benkokapu@benkokapu.hu) írásos formában, legkésőbb 1 munkanapon belül.
Amennyiben ezt nem teszi meg, akkor sajnos nem tudjuk érvényesíteni kártérítési igényt, továbbá a csomagot nem tudjuk visszavenni és helyette új termékeket küldeni vagy rendelés összegét visszautalni!
11.5. A Vásárlót nem illeti meg az elállási jog az alábbi esetekben:
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Szolgálátatót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
A szavatosság
A Szolgáltató az általa forgalmazott Termékek vonatkozásában a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint kellékszavatosság terheli. Ennek keretén belül amennyiben a Termék hibás, úgy a Vásárló elsődlegesen annak kicserélését vagy kijavítását kérheti a Szolgáltatótól, amennyiben erre nincs lehetőség, vagy azt a Szolgáltató nem vállalja, úgy a Vásárló választása szerint árleszállítást kérhet vagy elállhat a szerződéstől. A kellékszavatosság részletes szabályait a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159-167. § rendelkezései tartalmazzák. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a termék hibáját a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül köteles bejelenteni, a késedelmes bejelentésből eredő károkért Szolgáltató felelősségét kizárja.
A kellékszavatossági igény érvényesítésének együttes feltételei:
-két (2) éven belüli vásárlás
-a vásárlásról szóló számla / vagy elállási nyilatkozat / vagy szállítólevél megléte
A kellékszavatossági igény elutasítható:
-ha a vásárlást számla/ vagy elállási nyilatkozat / vagy szállítólevél nem igazolja;
-ha a szavatossági igény érvényesítésének 2 éves határideje eltelt;
-rendeltetésellenes használatból eredő hiba esetén;
-helytelen kezelésből, tárolásból, szakszerűtlen tisztításból, ápolásból eredő hiba esetén;
-elemi kár, sérülés, erőszakos külső behatás okozta hiba esetén;
-szakszerűtlen javításból eredő hiba esetén;
-ha a hiba vásárláskor is látható volt és arról a vásárlót tájékoztatták, vagy a hiba meglétét írásban közölték a vásárlóval;
-a vásárló igényét határidőn túl jelentette be;
-a hiba a vásárlás után keletkezett;
-helytelen kezelés vagy tárolás miatt;
-erőszakos külső behatás miatt.
Ennek értelmében a kellékszavatossági igények érvényesítésére nyitva álló két év két részre tagolódik:
1.) A vásárlás napjától számított hat hónapon belül, ha bármilyen rendellenességet, hibát észlel a termékkel kapcsolatban, azt kérjük, késedelem nélkül jelezze a jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségeken. A hibát legkésőbb a felfedezésétől számított 2 hónapon belül kell bejelenteni. A hibás/ meghibásodott/kifogásolt terméket természetesen nem célszerű tovább használni, mivel az ezzel okozott kárt az Eladó nem köteles megtéríteni. Amennyiben a hiba eredete, jellege, így a reklamáció jogossága nem egyértelmű, vitás a felek között, úgy Eladó független szakvéleményt kér ennek megállapítására.
2.) A vásárlás napjától számított hat hónapon túl, a 2 éves időtartam végéig kétség, vita esetén a Vásárló saját költségén bizonyíthatja, hogy a meghibásodás oka már eladáskor benne volt a termékben.
A vásárolt Termék hibája esetén Vásárló – választása szerint – a kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Panaszkezelés
A Vásárló kérdés, kérés vagy panasz esetén az alábbi elérhetőségeken tudja felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval. A Vásárló a panaszát szóban (telefonon) vagy írásban közölheti.
A Vásárló a panaszát az alábbi elérhetőségek egyikén közölheti.
Benkőkapu Kft.
Székhely: 6000 Kecskemét, Klebelsberg Kunó utca 1/a
Telefonszám: +3676/475-951
E-mail cím: ugyfelszolgalat@kapusdolgok.hu
A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:
Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.kormanyhivatal.hu/hu oldalon.
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
Amennyiben Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is. Az eljárás kérelemre indul és ingyenes. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó nyilatkozzon, hogy az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelte a panaszügy rendezését. A kérelmet a Békéltető Testület Elnökéhez írásban kell benyújtani. Az eljárás során a tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve egyezség hiányában az eljárást folytatja. A tanács az eljárást az eljárás megindulását követő hatvan napon belül befejezi. Indokolt esetben ez a határidő legfeljebb harminc nappal meghosszabbítható. A békéltető testületi határozatnak nincs kötelező ereje, de egy esetleges későbbi bírósági eljárásban bizonyítékként szolgálhat.
Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Bács-Kiskun Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Elérhetőségei:
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület, 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4
Levelezés: 6001 Kecskemét, Pf.228
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Hivatali kapu: eugyintezes@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Bírósági eljárás kezdeményezése
Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Alkalmazott jog, joghatóság
Az Eladó és a Vásárlók között létrejövő valamennyi jogvita megoldására a Felek elsődlegesen békés úton kötelesek, amennyiben ez nem vezetne eredményre, úgy a Felek a jogvita eldöntésére bíróságot nem kötnek ki, a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény általános rendelkezéseinek vetik alá magukat.
A jelen szerződésben foglaltakra és az Eladó illetve a Vásárlók között létrejövő jogviszonyokra a magyar jog az irányadó.
Kecskemét, 2023.07.04.