A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a Vásárló jogosult a Termék kézhezvételét követő 14 (tizennégy) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
A Vásárló az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán vagy elektronikus levél útján az alábbi címre:
Név: Benkőkapu Kft.
Cím: 6000 Kecskemét, Klebelsberg Kunó utca 1/a
Email: ugyfelszolgalat@kapusdolgok.hu
Elállás esetén Vásárló köteles saját költségén gondoskodni a Terméknek a Szolgáltató részére történő visszajuttatásáról. Elállás esetén Vásárlót ezen kívül más költség nem terheli.
Részleges elállás esetén (amikor a Vásárló a rendelt tételeknek csak egy részét küldi vissza) kizárólag a szóban forgó Termék vételára kerül visszautalásra.
Amennyiben a Vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Vásárló által teljesített ellenszolgáltatást. A visszatérítés során Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési módot alkalmaz.
A Vásárló köteles a Szolgáltató részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli.
Szolgáltató nem téríti meg azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vásárló a felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.
A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja részére a Vásárló által kifizetett összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a Terméket maga fuvarozza vissza.
A visszaküldött áru nem lehet megrongált vagy használt, kivéve az általánosan elvárható, szükséges használati minimumot (a termék átnézése, max. 10% mennyiségi hiány). Az elállás esetén a Vásárló felelős minden olyan, a visszaküldött Termékben keletkezett kárért, amely annak nem rendeltetésszerű használatából keletkezett, így különösen, de nem kizárólagosan felel a Termék sérüléseiért vagy annak alkatrészeinek elveszéséért. A sérült vagy 10 %-ot meghaladó hiányos terméket a Szolgáltatónak nem áll módjában visszavenni.
A csomag átvételekor a Vásárló mindenképp győzödjön meg annak külső sértetlenségéről. Amennyiben külsérelmi nyomokat talál a csomagon, mindenképp azonnal kérje a kárjegyzőkönyv felvételét a futártól és a futárral közösen ellenőrizzék le a csomag beltartalmát is (csak külsérelmi nyom esetén) és ezt azonnal jelezze ügyfélszolgálatunknak (benkokapu@benkokapu.hu) írásos formában, legkésőbb 1 munkanapon belül.
Amennyiben ezt nem teszi meg, akkor sajnos nem tudjuk érvényesíteni kártérítési igényt, továbbá a csomagot nem tudjuk visszavenni és helyette új termékeket küldeni vagy rendelés összegét visszautalni!
11.5. A Vásárlót nem illeti meg az elállási jog az alábbi esetekben:
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Szolgálátatót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.